غلامحسین اسماعیلی گفت: اقدام وکلای پرونده طبری جای تامل دارد و این موضوع را ارزیابی می‌کنیم زیرا این اقدام وقت دادرسی را تعویق انداخت.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز ۳۰ اردیبهشت ماه با اهالی رسانه در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که آیا  دادگاه اکبر طبری با ۳۰ متهم مرتبط در این پرونده  در اردیبهشت ماه برگزار شد یا خیر؟ گفت: دادگاه برگزار نشد به لحاظ موضوعی در فرایند پرونده بود و این‌که با چه انگیزه‌ای وکلا آن را رقم زدند. براساس وعده و جدول برنامه‌ریزی قانونی وقتی پرونده به دادگاه کیفری یک  بیاید باید خوانده شود و بعد وکلا آن را بخوانند و ما جدول دادگاه را  لحاظ کردیم‌ و قرار بود ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دادگاه برگزار شود اما در آخرین روزی که وکلای پرونده باید نظر می‌دادند و در پایان مهلت نقایص پرونده را اعلام می‌کردند، به جای این‌که بگویند پرونده نقص دارد یا خیر ؛ هر دو وکیل  اعلام استعفا کردند و با استعفای این دو وکیل دادگاه مجبور شد که طرف ۱۰ روز وقت دهد که اگر متهم وکیل دیگری میخواهد تعیین کند والا وکیل تسخیری اعمال می‌شود. احتمالا در دهه دوم یا سوم خرداد جلسه دادگاه برگزار شود.

وی تاکید کرد: اقدام وکلا جای تامل دارد و این موضوع را ارزیابی می کنیم زیرا این اقدام وقت دادرسی را تعویق انداخت.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی گفت: ادعای دستگیری در دانشگاه تکذیب می‌شود و دستگیری در دانشگاه انجام نشده است. چه کنیم با کسانی که شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی می‌کنند. بازداشتی در خارج از دانشگاه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: حضور ضابطان در دانشگاه برای این بود که بعد از بازداشت فرد اقرار کرده که بخشی از اسناد مجرمانه را در اتاق کارش در دانشگاه دارد و برای دستیابی به این اسناد، آن‌ها را از اتاقش برداشتند و اینگونه بود که سرو صدا راه انداختند.

وی افزود: طبق قانون مجاز به دستگیری افراد در دانشگاه نیستیم اما وقتی فرد اقرار کرده اسناد مجرمانه را در دانشگاه داشته آیا باید برویم آن‌را برداریم یا نه؟ اگر بمب هم بود برای خنثی‌سازی آن نباید برویم؟

کد خبر 513321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیراسته فر GB ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    چقدرآقایان «نقاط کور»قانون رابلدند وبخوبی قانون رادورمی زنند واما بندگان خدایی که به جایی وابسته نیستند وازچاله وچوله های محاکم ثضایی مطلع نیست،خیلی زودبه چاله چوله می افتند/تفاوت اززمین تاآسمان است!.
  • مجید برزگر IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    خدای یعنی این زنو شوهر دوتا چطور میتونوستن این همه ارز این تعداد سکه واز همه مهمتر صد کیلو طلا تو خونه داشتن اگه این دو نفر پشتشون از جای گرم نبود منظورم اینکه شما فکر نمی کنید بالای سر این دو نفر دیگه کسی نبود باورش یکمی سخت نیست البته گذشته زحمات قوه قضاییه که کارشان قابل تقدیر ی واقعا"شکی نیست ولی نظر دیگه .یکی به من بگه این کد امنیتی داستانش چی آخه من از کی بپرسم شماره پنج کی اون جواب بده